Bryta ihop och komma igen

Jag fick inte till någon toppen känsla på första framridningen. Väldigt fin i galopparbetet. Men hon backade av från handen i traven och när jag försökte få henne mellan hand och skänkel blev det galopp. I övrigt var hon väldigt mjuk. 

Inne på banan blev jag spänd och slutade rida. Så Ella blev spänd och ofokuserad på mig. Vi slarvade med hörnen och hon blev väldigt stark i traven. 

Var så besviken när vi kom ut. 

När vi skulle lasta började Ella krångla. Så när vi hade försökt i 40 min så tänkte jag att jag skiter i att starta andra klassen. Blir ännu mer besviken på mig själv. Så återtar min strykning. Sitter i sadeln tio min innan min start. Hinner galoppera och trava lite. 

När vi får gå in på banan lägger jag volter i hörnen för att få koll på henne. Hon slappnar av lite men är fortfarande stark. Vi fick till en väldigt bra skritt och de enkla bytena.

Nu är det bara att bryta ihop och ladda om. Den här tävlingen glömmer vi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0