Äntligen drillning igen

Nu figursyr vi vårt system, jag tar hjälp av Kristin med det sista detaljerna i vår rakriktning. Marika står för helheten och Kristin sätter guldkanten på allt. Det känns så bra inför framtiden. 


Idag var Ella så övertänd på att få träna så hon var som ett popcorn. Hon blir sällan sån numer, men när det händer sitter jag väldigt löst. Väggarna var köttätande djur, gick enbart att rida på medellinjen. Men, in emellan var hon så fantastiskt fin! Väldigt på, betyder många halter. Mycket övergångar. Kontroll på varje steg. I travarbetet jobbade vi skänkelvikningar, diagonal slutor med volter och öppnor. Det blir hemläxan till nästa gång. 

Jag blir gärna så kritisk så jag kommer aldrig ifrån grundridningen i framridningen. Här måste jag komma vidare och arbeta med rörelserna mer hemma också. När vi kom till galoppen, så jobbade vi mycket förvänd galopp på volter för att Ella ska sluta byta hela tiden. Mycket tempoväxlingar, snabbt framåt och tillbaka. Mycket öppnor på kvartslinjen innan kort diagonal och byte. Vi gjorde nog våra bästa byten någonsin, ett åt varje håll. Det räcker. Varför nöta? Hon var så lyhörd och med mig efter arbetet i förvänd galopp. 

Nu är det prick en vecka tills nästa gång. Längtar och jag hoppas Ella är lite coolare då. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0