Inte halt, befodran, Skövde och lösgörande pass

I fredags longerade jag Ella igen och hon bjöd på fint på linan, nu såg man bara stelhet. Vilket inte är så konstigt när man har bråkat med sina hästkompisar. Efter stallet så styrde jag bilen mot Skövde där min älskade kille väntade. VI hann på fredagen plocka 4 liter blåbär innan det mörknade, livskvalite! Myste sedan i köket och gjorde det vi älskar, lagade mat tillsammans. Lördagen bjöd sedan på en trevlig middag där vi överraskades med att min kärlek blev befodrad inför alla, natten rundades av med en väldigt trevlig fest på Skövdes mäss. Igår slappade vi och tvättade lite och framförallt diskuterade vi vår framtid, tänk snart är vi sambos. När jag kom hem igen hann jag longera Ella och checka av läget, fortfarande ren i steget men något stel. Så slänger på henne en sadel och rider ett kort pass och i slutet var hon mjuk som smör. Härligt att hon mjuknade så mycket på ett riktigt kort pass och det var ett bra beslut att hoppa upp för att kunna hjälpa henne på bästa sätt.
 
 
Idag blev det därför tömkörning då jag inte ville rid två dagar i rad i den nya sadeln, även idag skötte sig min prinsessa, hon hade vaknat till och fått lite mer krut under hovarna sen passet igår.
Hon stänger nästan av och blir som en tråkig ridskolehäst när hon inte får arbeta ordentligt, intressant det där.
 
Resten av veckans planering kommer strax upp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0