Bytt är bytt

Att byta galopp, är inte alls svårt på Ella.  Det som gör mig frustrerad är min egna kropp, jag tar den utanför komfortzonen och då blir den lättare spastisk. I och med kylan så blir vänstersidan okänslig och jag har svårt för att känna mitt ben och min arm och hand. 

I en rörelse som verkligen kräver uppdelning av hjälperna för byte av galopp så blir det lättare kortslutning i kroppen för mig. 

Frustrationen bubblade och vi gjorde väldigt fina byten åt ena hållet. Här är Julia väldigt bra med mig för hon testar sig fram på olika sätt där jag lättast kan få kroppen att förstå vad den ska göra. Om inte jag gör rätt, hur ska då Ella förstå och lära sig vad jag vill?! Vi hittade efter en stund bästa sättet att få till lätta byten åt det andra hållet. Förvänd galopp där jag kan i lugn och ro hinna göra mig klar inför uppgiften. Woop sade det så hade vi gjort tre klockrena åt båda hållen. 

Min frustration går aldrig ut över Ella och vi tar alltid skrittpaus och diskuterar hur vi ska gå tillväga. Det är så roligt att få göra den här resan och jag måste våga låta den ta lite extra tid för min egen skull, jag jobbar minst dubbelt så hårt varje ridpass och alla dagar kan det inte bli perfekt. 


Så mycket kärlek som jag känner för dig min tokiga tjej. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0