Dygnet Runt

Min filosofi är att trots att det är våra tävlingskamrater och bästa vänner så måste våra kära hästar även få vara just hästar. I min värld innebär det att mina hästar får gå ute dygnet runt under ca 6 månader. Om mina hästar hade fått välja tror jag att de hade valt ett vindskydd framför boxen på vintern också. Det hade dem fått göra om det funnits möjlighet. 

I mina ögon är en lycklig och harmonisk häst en fantastisk tränings- och tävlingskamrat. Ella har blivit otroligt mer lugn sen hon började gå ute dygnet runt i april. Det har bara påverkat hennes psyke positivt att alltid vara ihop med sin flock när vi inte är iväg och tränar eller tävlar. Jag har inte märkt av någon skillnad i hennes energi utan hon är övertaggad till träning som alltid. I hennes kropp har det skett en enorm utveckling och hon är riktigt rund och fin i kroppen. Hon rör sig dygnet runt och slaggprodukter och stelhet märks aldrig av, jag sitter alltid upp på en supermjuk häst. 

Alla hästar är kanske inte harmoniska när de släpps ut dygnet runt, men det har fungerat fantastiskt bra på mina och syrrans tävlingshästar. Så länge vi ser att de mår bra kommer de fortsättningsvis fortsätta att få gå ute dygnet runt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0