På mitt sätt

Jag har sådant otroligt kontrollbehov runt min ridning och min häst. Därför går min stackars mamma nu i longering skola så att mina nerver lugnar sig när jag är borta och mamma ska longera Ella. Idag visade jag hur jag gör och sen longerade hon Nanook. När han var färdigjobbad så longerade jag Ella innan jag hoppade upp och red. 
Imorgon ska mamma prova att longera Ella innan jag rider. Det kommer gå bra då Ella är väldigt lugn och lyhörd på lina. Men för bådas säkerhet så känns det bäst att göra så här innan jag åker iväg. 

Idag var Ella väldigt fin i ridningen också. Det hon gjorde bäst var övergångarna mellan skritt och galopp. Fick även till några bra frekvenser med vänsteröppna, den är svår. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0