Hästarna som har format den jag är

Flipper 
En ponny som vi lånade ett sommarlov året jag skulle fylla nio. Han var provet på om jag skulle få en egen ponny. 

Så här när jag tänker tillbaka på honom så var han verkligen hemsk, han var tjock och seg. Men lyckades ändå slänga av mig 1-5 gånger per ridpass. Jag avgudade den lilla C-ponnyn och ville verkligen ha en egen. 

Robinson Cruse
Älskade ponnyn som blev hela 31 år hos oss. Han flyttade in i vår familj hösten jag fyllde 9 år. Min dåvarande sjukgymnast hjälpte oss att hitta honom. En riktigt envis och busig men genomsnäll New Forest D-ponny med hjärtat på helt rätt ställe. 

Max Cro
När Robin skadade sig när jag var 12 år och vi inte visste hur ridbar han skulle bli efter rehabiliteringen så letade vi ny D-ponny till mig. Jag fastnade för den helgalna Max. En smäcker fux som skulle vara 6 år men det visade sig att han var knappt 5 år. Vi delade mycket blod, svett och tårar tillsammans de tre första åren. Jag red in honom på nytt, han stod mest på två ben men det gick tillslut. Året jag fyllde 18 år, tog vi vår första placering i dressyr och jag var så stolt. Han var i våra ägor i 7 fantastiska år. 

Alice II
Syrrans första egna ponny. Hon skolade om Alice från en hopp ponny till dressyr och tillsammans vann de både div 3 & 2. Såldes sedan till en fantastisk familj. 

Diadora
Köpte vi som 5 åring med hjälp av Tiina. En fantastisk häst med otroliga kvaliteer. Tyvärr skadade hon sig i hagen och vi fick låta henne somna in innan hon blev 7 år. 

Albert Maräng
Abbe en superfin New Forest ponny men en otroligt vacker utstrålning och en super kvalité i gångarter, köptes för att Nathalie ville komma ännu längre än vad hon hade gjort med Alice. Målet var SM, tyvärr mådde han sämre och sämre och nu finns han inte längre hos oss. 

Marion
En missförstodd söt ponny som Nathalie har under sitt beskydd och försöker få henne att slappna av och glädjas åt livet. Marion har mist tilliten till människan men hon litar på Nathalie till 200 %. 

Nanook
Jag köpte honom för att se om jag ville fortsätta med hästar, eller det visste jag. Men hur min hobby skulle utvecklas var jag osäker på efter att Diadora behövdes tas bort. 

Jag skolade om honom från western till dressyr på 1 1/2 år. Förra året debuterade vi Msv B och i år efter 3 år ihop sålde jag honom till mamma. 

Helena
Min dröm, den här hästen har allt jag nånsin drömt om. Jag har så höga drömmar om vår framtid tillsammans. The sky is the limit! 



Kommentarer
Postat av: mamma

Har vi haft så många hästar

Svar: Ja det är otroligt vad många hästar vi har haft!
Dressyrryttare

2015-04-07 @ 15:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0