Kvällens dressyrträning

Ikväll kändes N väldigt fin, känns som det börjar bli tjatigt. Vi har verkligen en utvecklingskurva som går spikrakt uppåt känns det som. Vi red övergångar på volten skritt/trav där han släpper till nästan direkt och formar sig mjukt i sidorna. Vi tränade sedan på travvolterna i LB:2 som är tio meter. Jag hade verkligen rätt takt idag och ska tänka på att stämma av på ytter och tänka på takt och framåt. När vi ridit dem i båda varven så red jag igenom programmet.
Jag satt still på honom och kunde lätt manövrera honom genom programmet, fick korrigera ordentligt i första mellangaloppen där han bröt av utan min tillåtelse. Annars var han riktigt fin. Det är verkligen så roligt att sitta på den här hästen, jag ler stort hela tiden. Till tävlingen skall jag tänka på "skyltfönstrena", stämma av i traven, sitta still och lätta fram handen. 
Nu ser jag fram emot sista tävlingen med glädje och den kan gå hur som helst för jag är så himla lycklig över vart vi har tagit oss det här året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0