Tävlingspremiär 2014

Idag gick första tävlingen för året av stapeln. Jag red honom ett kort effektivt pass på hemmaplan innan han knoppades. Han kändes kvicktänkt och väldigt mjuk. Avslutade med den bästa känslan den här veckan. Skönt inför tävlingen kände jag. Idag red vi en LB:1 för att stämma av mina nerver och alla mina steg som jag tränat på hos Nina för att prestera på topp. Idag gjorde jag klart och laddade transporten och tvättade benen innan jag gjorde iordning mig själv. När jag satte på mig tävlingskläderna kopplade jag in min tävlingsmusik i öronen. Efter det vet Malin och mamma vad de ska göra. När han är lastad går jag igenom programmet i bilen, inte bara delarna utan vart jag ska andas och tänka på små detaljer med mera. 
 
 
När vi kommer fram så går jag och startanmäler, sätter mig och tittar på banan och går igenom programmet en gång till, nu visualiserar jag min ritt inne på banan. När jag kommer tillbaka till transporten så lastas N ut och skrittas för hand i 15 min. Sen fixas han och sedan klär jag på mig. Jag rider honom som jag gör hemma och kör en kontroll så gas och broms funkar. Kollar av lyhördheten i sidvärtsrörelser för att han inte ska lägga sig mot mina ben. Han kändes väldigt fin på framridningen och vi var ett samarbetsvilligt team idag.
 
 
När vi ridit så kände jag att jag var nöjd med vår prestation, sen tänkte jag över vad vi kan förbättra. Det har aldrig hänt förut. Väldigt stolt över mig själv. Han var lite för kvicktänkt på vissa ställen och ville vara matte tillags innan bokstäverna. Men det allmänna intrycket hade gett effekt för vi red ihop 68,9% inte vårt personbästa i den här klassen. Men känslan var den bästa någonsin inne på banan och det är det viktigaste för mig. Nu laddar vi om för ny debut i Msv C nästa helg, det ser jag fram emot. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0