Ryttarmissar under dagens start

Idag var det dags för tävling igen, sista starten innan det bär av på meeting. Han kändes så otroligt fin på morgonen när jag red. Väl framme på tävlingen så höll vi oss till planen och han kändes pigg och glad när vi entrade banan. 
 
Vi körde vår vanliga runda runt fyrkanten i galopp och kollade av allt läskigt. Fick startsignal och körde igång. Kort och fin, var riktigt ihop och mellan hand och skänkel. Sen började jag rida på och satte mer tryck i honom. Tyckte att han inte sög riktigt i handen som han hade gjort på morgonen, Han var så energisk och lyhörd genom hela programmet, jag borde ridit mer avvaktande och bara njutit av ritten inne på banan inser jag nu i efterhand. Han gjorde allt perfekt men med många missar från min sida blev tyvärr inte procent så hög. 
 
Dock är den enbart 0,2% ifrån vårt årsmål så det är grymt bra ändå. Vi låg även placerade väldigt länge och tillsist hamnade vi på en fjärde plats utanför placering. Bästa resultatslista målet vi har haft i MsV C. 
 
Hem och träna på is i magen och verkligen njuta av timmarna tillsammans med min fina kille. Ska även byta ut bridongtygeln för den är svår för mig att korta upp snabbt inne på banan. Vilket gör att han blir längre och längre.
 
 
Ingen rosett idag, men snart så!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0