Tävlingsåret 2014

Nu har den härliga maginfluensan även smittat mig. Då får man extra tid till att tänka och fundera. Det känns som 2014 kommer bli mitt och Nanooks prestations år. Vi kommer fokusera på att prestera det bästa vi kan tillsammans och resultatet får bli som det blir. Detta har jag ändrat min syn kring det senaste halv året mycket tack vare Nina, min mentala coach. Vi kommer dit vi kommer, jag och N är ett delmål på vägen mot min dröm. Därför är prestationen viktigare än resultatet. 

Jag börjar sakta men säkert bygga upp ett tryggt och peppande team runt mig där vi jobbar tillsammans mot vår bästa prestation och vårt mål. Jag har ett bra team runt hästen med hovslagare, veterinär, equiteraput, sadelmakare och tandläkare. Dessa kompetenta och erfarna människorna hjälper mig kring Nanook så jag vet att vi tillsammans kan prestera mot vårt rimliga mål utifrån hans förutsättningar. Det är nog det viktigaste för mig att veta att han är välmående. 

Utöver det så har jag nu ett fantastiskt team runt mig och N såklart. Men tror inte han märker av det mer än att matte slappnar av mer och mer på tävlingsdagen. Min mentala coach Nina har gjort så mycket för mig, tror inte hon själv vet hur mycket. Jag har underbara Malin som följer med på alla tävlingar, hon gör ett sånt fantastiskt jobb. För jag är inte lätt att vara runt på tävlingsdagen. Hon peppar och stöttar även mig varje dag alla dagar i veckan. Hon är one of a kind. Mina tre tränare som finns här får att hjälpa oss mot våra mål. De alla tre är fantastiska på sina egna sätt. Julia är jag så tacksam för att hon lägger ner så mycket tid på att hjälpa oss i vår utveckling. Mette är så underbar att träna för då hon ser alla små detaljer och Camilla har fått mig att rida program på ett helt nytt sätt som fungerar perfekt för oss.  Självklart även min familj som skjutsar till alla tävlingar och som alltid ställer upp. 

Därför tror jag även på att den klubb man vill representera är viktig. Trots att du inte vinner en klass så kanske du har presterat ditt och hästens bästa. Nu är det inte så att jag vill att ens klubb ska offentlig göra alla ens resultat. Men på något sett så blir även det peppande om klubben visar intresse för alla sina medlemmar och inte enbart de som alltid presterar på toppen. Alla börjar vi någonstans och mitt sikte är mot toppen. Jag jobbar mig sakta men säkert uppåt och vill att den klubben jag representerar ska se alla sina medlemmar. Även de som börjar långt ner men som presterar bättre för varje tävling. Det om något är väl att höja upp och peppa för fortsatt strävan mot sitt mål. Förstå mig rätt att det här är mina känslor och tankar. Jag vill att alla klubbmedlemmar ska få känna att de är lika mycket värda oavsett om de vill prova på att tävla på ett klubbmästerskap eller om de tävlar internationellt. Vi alla gör klubben levande. 

Oj, det här blev ett långt inlägg. 







Kommentarer
Postat av: Malin

Bra ämne, klubbens peppande och medverkan. Överlag känns det som att den här sporten har utövare som har svårt att glädjas åt andras framgång och peppa varandra. Mer sånt!

2014-02-07 @ 10:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0