Vintertid

Idag blir det vintertid och kunde sova en timma längre. Har inte riktigt haft tid att skriva här under fredagen och igår, har haft fullt upp från morgon till kväll. I fredags joggade jag Nanook där jag varierade trav och galoppsteget, mycket skänkelvikning och förvänd galopp. Han var riktigt fin i slutet. 
 
 
Igår var det hoppträning. Vi körde mycket lydnad. På ena långsidan var det fyra cavalettibommar, sen länga travsteget fram till två travbommar, korta upp travsteget till två travbommar och länga travsteget över de tre sista travbommarna. Blev ett kryss med travbom av de tre sista bommarna, sen ett kryss till och med galoppbom emellan de två kryssen. Till det lades ett kryss till och slutligen blev det ett studs av cavalettibommarna. Så efter studset, ett galoppsprång fram till första krysset, sedan två galoppsprång till nästa kryss och även till det sista krysset. Väldigt bra övning där de blev väldigt lyhörda och lösgjorda. Vi skulle även galoppera över tre galoppbommar i hörnan som visar väldigt tydligt om hästen är lösgjord i innersidan.
 
 
Gammal hoppbild på min grabb. 
 
Idag blir det uteritt med min kära pojkvän då jag passar ett fullblodssto i stallet, kul när vi kan rida tillsammans. Imorgon får Nanook en välförtjänt vilodag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0