Träning för Camilla

Idag kom Camilla hit och hade lektion för några i stallet inklusive mig och syster. Jag är väldigt tacksam över att hon kommer hit och tränar oss två gånger i månaden. Idag fokuserade vi på galoppen även här. Övergångar trav/galopp som börjar bli riktigt bra. Dock måste jag tänka på att inte "ratta" så mycket i handen i övergångar neråt i gångarterna. Utan ta små fina hjälper i fingrarna först och främst. I galoppdiagonalen ska jag ställa åt motsatt galoppriktning för att få honom rakställd och tänka rumpan lite åt samma håll. 
 
Jag är verkligen för kritisk mot mig själv. jag tyckte att han låg i min hand och att han var tung. Camilla tyckte att jag var töntig och att jag skulle vara väldigt nöjd på söndag om han gick så här på tävlingen. Så idag blev ett lugnt pass mot vad det brukar vara. Tur tror jag för han känns lite trött i musklerna.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0