Programridning

Nu är det verkligen inte långt kvar till vår första start tillsammans. Jag vet inte om jag ska säga tyvärr då det är en La:4 och regional dessutom, men på senaste träningen för Mette Henriksen så sa jag att jag gärna startade någon klass innan vår nästa träning som är i mars. Så tyvärr var det bara regionala och tyvärr är det en La:4.
Det är ju så att de senaste 7 åren har han inte varit ute på en dressyrtävling, så bara miljön kommer ju vara ett äventyr. Men då han oftast får jag väl säga är sten cool så borde inte det vara några problem. *peppar peppar ta i trä*
Skälet till att vi skulle starta innan mars, är att vi skulle få någon bild av hur vi ska lägga upp framridningen så vi får ut det ultimata, vilket jag tycker är svårt.
Sen när det kommer till programmets olika delar så är delarna var för sig inte alltför komplicerade, framförallt stora delar av galoppen är riktigt fin, men det svåra är ju att orka rida ordentligt från början till slut. 5½ min är väldigt lång tid att vara helt fokuserad och inte göra några synliga misstag.
Fast det vet jag innerst inne att jag varken kan begära av mig själv eller Nanook än. Vi känner varken varandra helt än eller programmet men varje ridning hittar vi varandra mer och mer känns det som.
Just det, det här inlägget skulle jag ju skriva om dagens programridning för mamma. Men det får komma upp imorgon istället
/kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0