Bus i snön

Då min prins gick så bra igår tyckte jag att det var dags med ett break från ridhuset.
Vi tog därför en väldigt taktande skrittur genom skogen som omväxling vilket han verkade tycka var hel fräsigt. På tårna precis hela tiden, skoj med lite nerv i hästar tycker jag allt.
Sedan red jag lite galopp i en av våra stora hagar som står tomma nu under vintern. Jag lät honom galoppera på så fort han ville, vilket han inte riktigt förstod utan han låg där i sin dressyrgalopp.
Efter ett tags tjatande tagga han till lite och sträckte ut ordentligt i galoppen. Riktigt härlig tur ute med stora snöflingor som singla ner mot marken.
Då jag aldrig har startat regional på storhäst och att det dessutom är minst två år sedan jag tävlade sist, så har jag idag suttit med näsan djupt ner i TR. Har konstaterat att det är mycket roligare att rida storhäst, kan rida med de bett jag tränar på, de sporrar som jag tycker han svarar mjukast på. Kan ju inte bli bättre, dock ska jag byta mina tyglar imorgon, vet inte riktigt om de jag brukar rida med är godkända, så då rider jag med det andra paret istället.
Har även kollat över så allt jag behöver finns hemma till att knoppa Nanook och göra honom fin. Igår provade jag även mina tävlingskläder, tur att syrran är längre än mig så jag slapp köpa ny tävlingskavaj.
Imorgon ska jag rida igenom programmet en sista gång. Sen blir det putsning av sadel och träns.
/Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0