Stark och het

När ens ben står rakt ut är man lite fel ute. Ella var så het, inte så konstigt med tanke på att hon vilade igår. Hon blir väldigt mycket skjuten ur en kanon och vill bara iväg. Jag upplever henne stark i dessa lägen och då blir det en "dragkamp" mellan oss, jag vågar inte lätta av handen för då drar hon iväg. Lättar jag inte av i handen så blir hon förbannad på mig (med all rätt). Jag som alltid rider med en lätt kontakt i handen backar hem med handen och vill att hon ska lyssna. När jag sedan kommer på mig själv att rida med benen fram i handen som ger eftergift så blir hon lyhörd direkt.

Dessa grunder är så viktiga och dagar som den här är det skönt att veta att håller jag tungan rätt i munnen och bara tragglar grunderna så brukar det släppa till dagen efter. 

Så oändligt många halter och övergångar senare så red vi igenom programmet inför helgens tävling. Julia tyckte vi löste det bra ihop. Hon drog iväg i travökningarna, så där fick jag tänka trav på stället. 

Trots en häst som exploderade av energi några gånger så ger hon mig en fantastisk ridbarhet varje dag. Älskade älskade prinsessan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0