Tandläkaren

I december infaller alltid många viktiga av checkningar där jag kollar av så Ella mår så bra som möjligt. 


Idag var det tid för ett besök till Torbjörn. En glad häst sprang på lastbilen. Väl framme hos Torbjörn skötte hon sig exemplariskt som alltid. Vi har haft svårt att variera bett på Ella. Hon har blivit väldigt orolig pga mycket sår och hakar i munnen. Men idag var hon superfin i munnen. Trots att det har skavt i mig att vi har ridit på samma bett dag ut och dag in. Som Torbjörn sa, hon är en känslig dam som vill ha det på sitt sätt. Bara att acceptera. 

Vi pratade mycket om kandar, det är ju inget tvång på tävling längre att rida med det. Men i vårt fall blir det ett hjälpmedel till min vänstersida. Min arm och hand blir mer inramad och lugn med två tyglar i vänstra handen. Så nu ska vi köpa bett och när vi känner att tiden är rätt ska vi introducera kandaret. Så får vi se om Ella tycker om det eller inte. 

Torbjörns tanke bakom kandar användandet är att vi ska kunna ha ett annat tryck i munnen genom att när hon är van plocka bort bredongen och enbart rida henne på stången ibland. Det ligger säkert långt fram i tiden men bra att göra allt i baby steg och inte förhastat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0