Tillit

Idag visade Ella ännu en gång hur mycket hon har börjat lita på mig. Förr så var hon väldigt misstänksam mot nya grejer och total vägrade, slängde sig undan men framför allt så blev hon superstressad. Nu ikväll lade jag upp några bommar i vanlig ordning som jag brukar tömköra lite över. Jag gör alltid det momentet i trav med övergångar på den bomfria delen av volten.

I det arbetet har vi nu kommit upp i fem bommar totalt efter varandra, där fick jag i början ha en för den hoppade hon gigantiskt över eller tvärstannade framför eller sprang runt om. Så hon har blivit väldigt lugn och gör arbetet över bommarna riktigt bra.

Idag tänkte jag att jag skulle ha tre bommar som hon kunde galoppera över på en volt. Lite misstänksam var hon allt till en början men hon tog sig tillslut efter lite konstiga hopplaskutt över dem alla tre. Hon kom upp fint med ryggen och slappnade av och sänkte huvudet. Väldigt nöjd över hur bra hon tacklar nya grejer. Känns som att vi lär av varandra mer för varje dag som går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0