Träning

Idag bar det av till Mantorp för träning med Nanook. Premiär för mig igen med kandaret. Jag tycker bara att det är så svårt. Idag gick det bra och vi var så duktiga emellanåt. Ibland blir jag frustrerad och vill lite mycket och då blir det pannkaka av allt i stället. Jag måste ge mig själv en ärlig chans att lära mig nya grejer, det kan inte sitta direkt första gången man provar på det. 
 
 
Läxan tills nästa gång, andas och ge långa tyglar om jag blir frustrerad. Träna på förändring av galopptempo och travtempo, snabba korta övergångar ska det vara. Det är ju skit svårt. Sen ska jag sluta tänka så mycket när jag sitter på hästryggen och lita på min känsla. 
 
 
 
 
Det är så himla härligt att känna att vi är på gång. Han är fin han min underbara häst. Film från dagens träning lägger jag upp nån dag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0