Härlig coaching

Idag har jag äntligen träffat härliga Nina igen för lite mental coaching och träning. Vi gick igenom hur jag ska lägga upp min plan med Nanook både träning och tävlingsmässigt. Hur jag ska återhämta mig själv, mer om det kommer i bloggen, efter nästa träff med Nina. Hoppas att jag får med mig Malin så kan hon filma och ta kort. Jag ska även lägga upp min egen träningsplanering här på bloggen. 
 
Vi pratade även om Ninas resa med Emelie. Lite roligt då jag följt Emelie ett bra tag genom hennes blogg och har även varit på en tävling för många år sedan när hon tävlade på Briman. Nu så tränar både jag och Emelie mentalträning med Nina, vad världen är liten ibland. 
 
Idag riktade vi in oss på avslappning och guidad meditation. Jag har inte ägnat det någon tanke fören idag. Nu ska jag köra detta pass en gång om dagen tills vi träffas igen om ca 2 veckor. Både härligt avslappnande och obehagligt på samma gång. Det här tror jag att jag kan få mycket hjälp av i tävlingssituationerna när det gäller att prestera.
 
Det diskuterade vi också, Nina pratade om prestation och anspänning i ett diagram. Där kurvan går uppåt och sen viker av snabbt neråt igen. Vi vill prestera inne på banan när vi är på toppen, för sen slår adrenalinet in. Vågar vi det eller är vi kvar i "trygghetszonen"/framridningsstadiet när vi entrar banan, dvs på väg upp i kurvan. Riktigt bra tankeställare. 
 
Jag ska även ställa mig tre frågor varje dag. 
Vad har jag gjort bra?
 
Vad kan jag göra bättre?
 
Hur ska jag göra det?
 
Det var väl lite tankar om dagens coaching.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0