Nina, sits och sjukgymnast

Idag följde Nathalie med mig till Nina och min mentala träning. Jag skulle sitsträna och träffa en sjukgymnast som skulle se mina styrkor och svagheter på hästryggen. 
 
Jag har nästan en för stark högersida som är något stram. Så där ska jag träna mer elasticitet och stretching. Min vänstersida är något svagare och ostabilare så därför väver vi in balans och bålstabilitet i alla nya övningar som jag lägger till i mitt styrkepass från Carl Simon. De nya övningarna ska jag utföra på en pilatesboll. Det här kändes riktigt bra och tycker såhär i efterhand att det är synd att jag inte tagit tag och gjort det här tidigare för mig själv. Dock så vet jag ju att min kropp inte påverkar hästarna negativt trots min oliksidighet. Vilket är väldigt skönt för mig att veta. Så därför hoppas jag att det här kan gynna mig själv och hästarna att bli ännu bättre tillsammans. 
 
Det ligger ett sånt härligt lugn över Ninas gård vilket gör att man inte vill lämna, idag var vi där i mer än fyra timmar. Fantastiskt från början till slut och man mår så bra i själen. 
 
När jag kom hem var det direkt ut och rida Nanook. Han som har känts toppen kändes inte alls på topp från början idag. Stel från igår kanske och så var det provridning i ridhuset samtidigt. Hon nyttjade inte hela ridhuset så då kunde inte jag det heller och jag hatar att värma N på volt. När hon sedan var klar med provridningen så utnyttja jag hela ridhuset och red min uppvärmning. Sen gick han fantastiskt. Härligt avslut på passet och jag kommer somna gott då mitt huvud och kropp är helt slut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0