Mette lektion 22 september

Den här dagen har gått i ett då jag först red lektion imorse för Mette där fokus låg på lösgjordhet och känslighet och kvickheten för mina hjälper. Även idag tänjde vi på registret i trav och galopp. Jag tappar honom emellanåt och då ska jag tänka sluta och få tag på ytterbogen och koppla ihop med bakbenen igen. Tänka korta aktiva steg och sedan rida fram igen. Han kändes kanon fin trots att jag mår ännu sämre idag. Efter lektion duscha jag N och Malin knoppa. Lastade fina hästen och det bar av mot Rappestad för Div II finalen. Jag red fram och han kändes nästan lika fin som på morgonen när jag red. Fick även en komplimang från en dam som såg min framridning undrade vad han hade för stam och att han hade väldigt fin takt. Blir så glad av fina komplimanger.
 
Sen var det dags att entra banan. Han kändes avslappnad och lyhörd. Jag vet inte hur nervös jag blir när jag kommer in på banan, men jag blir klämande och slutar rida och då tycker jag att han dör. Men det gjorde han tydligen inte idag. Han tappar fortfarande energi och det kommer vi jobba vidare på men han var riktigt fin inne på banan. Vi red ihop 65 % och jag är tydligen alldeles för hård mot mig själv framförallt. Jag har ju en så himla fin häst att det är på tiden att jag börjar se det själv. Han är den finaste hästen jag har ägt. VI låg även trea med laget tills sista lagryttaren red då blev vi nerputtade med tre poäng. Lite surt men vi har haft väldigt roligt under div II omgångarna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0