Träningstävling

Nu ikväll var Malin, mamma, jag och Nanook iväg på dressyr clearound hos Sissi Lilja. Idag lade jag upp "tävlingen" som jag och Nina pratade om första gången jag träffade henne. Det jag tänkte på mest var hur jag ska gå igenom programmet och hur jag gör innan startsignal. På framridningen följde jag Julias och min plan rakt igenom. Han var så himla fin. Här hade jag tagit med mig ett tips från Nina också att ha Malin i örat under framridningen som fungerade väldigt bra. Jag höll mig lugn och samlad från framridning tills jag ridit genom programmet. Men direkt efter var jag så missnöjd. 
 
Jag var väldigt nöjd med mellantraven och mina övergångar när jag tänkt över hur jag red. På protokollet fick jag många 6 & 7, på alla övergångar fick jag 7:or. På min sits fick jag en 7:a. Så himla kul att en sträng domare som Anki Karlsson gav mig det på sitsen. Då vet jag att jag rider och påverkar på ett bra sätt. Nu i efterhand är jag nöjd över vår prestation. 
 
 
Funderar på att åka iväg om två helger på CR igen. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0