Ingen täckning och inget 3G

Hade hoppats på att jag skulle kunna skriva dag för dag när vi var hos Julia och tränade. Men tur att mobilen inte tyckte det för vi hade fullt upp från att vi vakna tills vi gick och lade oss. En väldigt trevlig och rolig helg har det varit. Framförallt har den varit enormt lärorik och utvecklande. I torsdags red jag direkt efter Nathalie så jag kunde inte filma henne och hon kunde inte filma mig. Det var synd för Nanook har aldrig gått så bra, egen framårbjudning genom hela lektionen. Han var så fin så jag fick prova på att samla upp honom till piaff och passage tramp. Det har varken han eller jag gjort förut. 
 
 
På fredagen red jag Nanook på¨kandar för Julia ville få igenom lite mer samling. Jag var helt slut så kunde knappt minska volten i högervarv. Min hand bara lade sig ner och krampa ju längre in i lektionen vi kom och foten vred sig. Foten vänder typ tån in mot hästen när jag är för trött, kan kontrollera den. Så då är det svårt att få honom lyhörd för skänkeln. Men han var ännu finare dag två, Härlig uppförsbacke! Jag har nog aldrig kunnat göra ordentliga halvhalter men efter den här helgen har jag fått nya verktyg att jobba med. Vi kommer även fortsätta med tänket fram fram för skänkeln. Lätta lite, om ingen reaktion så lätta lite till. Om inget händer en snabb stöt med skänkeln. Nanook funkar bättre och bättre på det här tänket och han börjar bli riktigt lyhörd.
 
På lördagen red vi igenom delar ur LA:3 som jag ska rida nästa helg. Jag var ännu mer slut och hade ont i vänstersidan. När jag vaknade på morgonen fungerade bara två fingrar, de andra var spastiskt knutna. Benet hängde inte alls med. Nanook hade träningsvärk men han var så fin, från början var hans bakben in under honom. I mitten av lektionen började jag nästan gråta av smärta för min vänstersida, Trots smärta och slutskörd kropp så avslutade vi passet och helgen med en riktigt bra känsla och ett leende på läpparna. Min häst har nog aldrig kännts så fin som de här tre dagarna. 
 
Filmerna ska jag klippa ihop och redigera så det kommer upp när det blir klart. Finns även film på mig och syrran när vi red Julias fina valack Stickan och hennes häftiga hingst Woddy. 
 
 
Imorgon blir det uteritt, det har vi båda förtjänat tycker jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0