Dressyr på fina hopphästen

Idag bytte jag och Moa hästar. Hon hoppade på Nanook och han var snabb på att utnyttja tillfället. Det vill säga att arbeta så lite som möjligt när någon annan än matte sitter på ryggen. Han är smart min grabb. I slutet fick Moa lite bättre kläm på honom och han började galoppera riktigt bra. Nanook tycker att det är roligt att hoppa och det är bra för en dressyrhäst att ridas varierat tycker jag. 
 
Jag fick hoppa upp på Moas fina valack Cartell. Som tur var passade vår dressyrsadel så jag slapp rida i hennes hoppsadel. Det värsta som finns! Han var väldigt energisk och taggad då Moa och jag red samtidigt. Det är en väldigt rolig häst att rida och han är så lyhörd och vill gärna lite för mycket emellanåt. 
 
 
Första gången jag rider dressyr på Cartell. Om jag får rida honom fler gånger ska jag sätta lite mer tryck i honom och se hur han reagerar på det. Annars skötte han sig väldigt bra.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0