Träning på Lindgården

Idag kom Camilla till oss, Nathalie var dock bottenförkyld så jag fick rida en hel lektion. Tränade mycket på galopparbetet, han ska vara kvick och energisk. Det orkar inte jag.
 
Tränade väldigt mycket på enkla byten och jag måste tänka på ytterhanden. Framförallt när vänster är ytter då drar jag gärna i höger istället och då blir inte bytena bra. Red igenom galoppprogramet i MsV C:1 det är en riktigt trixig väg. När jag dessutom inte har honom med mig framför skänkeln blir det riktigt svårt. 
 
Min prins
 
I slutet tränade vi öppna och sluta. Det gick inte alls, vänstersidan var helt slut och benet lyssnade överhuvudtagen inte på vad jag ville. Ibland blir det riktigt frustrerande när jag vill så mycke och min egna kropp hindrar mig. Bara att träna vidare på min egna styrka och få en ännu bättre kontroll på min kropp. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0