Träning hos Camilla

I söndags fick Nanook en välförtjänt vilodag, igår red jag lösgörande arbete inför träningen idag. Idag bar det av hem till Camilla för träning. Ett riktigt fint ridhus som är precis nybyggt. 
 
Vi tränade öppna, slutor, skänkelvikning och att nyansera traven. I höger öppna måste jag rida honom mer böjd runt högerskänkeln. I slutorna måste han var mer ställd igenom i innersidan och pannan ska jag tänka på att den ska vara rak mot den sidan jag är påväg. Jag låg ner över ryggen på honom i traven när vi trycker på, aja baja. Men jag vet inte hur jag ska kunna stanna kvar i sadeln. Träning ger färdighet!
 
I galoppen tränade vi på att få honom lösgjord innan fattning och avsaktning, skall tänka på att innerbak ska ut till ytterhanden, dvs undan innerskänkeln. Jag måste bli bätre på att vara mjuk och följsam på inner och ta upp halvhalterna på yttertygel och i sitsen. 
 
Vi kom fram till efter diskussion att jag inte ska lägga energi på La:3 utan titta på MsV C:1 och C:2. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0