Länge sen sist

Jag skrev något här. Hela april har varit galen. Mycket med plugg, jobb och hästar. För att inte glömma fästman, vänner och familj.
Då vi flyttade in i vårt nya hus i höstas, så är det först nu vi har kunnat fixa lite med trädgården runt huset.
Resten av gården kan man väl säga går i första hand, vi har ju ändå "kunder" i stallen och det ska se snyggt ut runt omkring tycker jag.
Helgen som var hade vi i alla fall äntligen 2 dagarskurs för Mette Henriksen igen. Helt fantastiskt är det att jag och många andra har möjlighet att få rida för henne.
Nanook gick som en klocka, lite seg andra dagen men är hel nöjd med båda dagarna. Vi pratade mycket om hur jag lägger upp mitt tänk inför tävling, under tävling och hur jag tänker efter och hur det kan förändras och förbättras.
Vi tränade mycket på olika rörelser längs medelinjen, öppna, sluta och volter. Jag måste tänka på hur jag andas när jag ska rida arbetstraven på honom och hur jag sitter i rörelsen så jag följer med.
På torsdag är det hoppträning, nästsista gången för den här våren. Blir sedan ett uppehåll över sommaren och så drar det igång till hösten igen.
Fler tävlingar är inplanerade så nu rullar allt på med hästeriet.
Jag har även börjat rida ett fullblod sen 3 veckor tillbaka. En härlig individ som verkligen älskar att jobba, red henne för Mette i lördags och fick många bra tips.
/Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0