Min Ella

Vi har varit i Jönköping hos Marika över dagen och tränat. Hon kändes mjuk och lyhörd och det bibehöll vi nästintill hela passet.


Jag berättade att vi har jobbat på lyhördheten med tusen övergångar och halter. Inga rörelser, men när jag har provat har jag hamnat i fel läge när jag gått in slutor. 

Vi red mycket tempoväxlingar växlat med öppnor och slutor. Det kändes lätt i alla gångarter.

Vi gick sedan in på diagonalen och tränade min räkning. Det här är så sjukt svårt! Idag har vi gjort byten i varje, varannat och vart tredje. Ella är så sjukt stolt över sig själv och jag är väldigt glad över min fantastiska häst som verkligen försöker i alla lägen. Jag tror vi fick till en serie med byten i vart fjärde till sist. Nu ska här tränas! 

Vi skulle sedan göra tempoväxlingar under kontroll i trav och då fick Ella spelet på mig när jag ville samla mitt i en ökning. Hon kastar sig då i sidled fram och tillbaka och sparkar bakut. Då stukar jag också min vänstra fot, aj aj. Bara att bita ihop och fortsätta. Några övergångar och hon är hos mig igen. Den traven har vi nog aldrig hittat förr... hur många växlar finns det i den här hästen? Hon är en på miljonen! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0