Söndag

Idag fick vi Kristins ögon på oss igen, väldigt skönt. Känner mig trygg i hennes händer. I vänster varv måste jag vara kvick i i kommunikationen med höjd vänster hand med bakåt roterad axel i kombination med utflyttad högerhand i en halvhalt. Ur det snabbt ner i neutralläget för att ge Ella belöningen. On repeat! 

I höger varv, vänsterställning med vaden på höger som påminner om att balansera upp sig till ytter. Sedan ur det ställa om till höger.

Utöver detta tänka på att hamna mitt i hennes kropp, nu är jag lite ute till höger och då lutar hon åt vänster. Så ställa mig upp i stigbyglarna, andas och sen sjunka ner igen är ett bra knep. När jag gör rätt är allt plättlätt och när hon har mig i rätt placering är hon okej med att jag kommunicerar med skänkeln.

Imorgon är det äntligen dags för en lektion för Marika igen i Jönköping. 

Tisdag: uteritt
Onsdag: träning för Kristin
Torsdag: programridning 
Fredag: uteritt
Lördag: programridning
Söndag: träning för Kristin 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0