Vårbrunst

I precis snart en månad har Ella varit tokbrunstig. Förr har jag inte tyckt att det har påverkat ridningen. Utan där det har visat sig har varit i hagen där hon gör rusningar från ena sidan av hagen till den andra, och är som ett plåster på Nanook. 


Detta som sker i hagen där hon springer i fullfart är lite läskigt men hon har oftast koll på sina ben. Hon tycker att andra hästar ska hålla sig på milslångt avstånd och efter en sekund vill hon mysa. Hennes hagkompiar blir minst sagt fundersamma. Men den här våren har det varit annorlunda. Hon har även sprungit genom mina hjälper och ridningen har allmänt känts kass. 

Hon har haft starka åsikter om mina ben. Har knappt fått röra henne med benen. Hon har därför varit väldigt svår att inverka på och det sista jag vill är att hamna med en bromsande hand som det tyvärr har blivit ibland. 

I tisdags kändes hon som sig själv men 100 % bättre. Skönt att få lite medvind igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0