Kroppskontroll

Idag red vi ett lösgörande pass, jag kontrollerade varje steg vi tog att jag hade koll på Ellas bogar, bakben och en korrekt böjning i bålen. När alla delar var där dem alltid ska vara och jag red som jag alltid ska göra infann sig den härliga känslan som kommer allt oftare.

Hon var lika mjuk och genom i kroppen i alla gångarter så som på böjt respektive rakt spår. Vi gjorde inte en enda skola idag, utan enbart enkla byten vid byte av varv och förvänd galopp. Kontroll kontroll genomsyrade hela passet. Imorgon är det också dressyr och då hoppas jag att vi har samma känsla från start, har vi det ska vi göra lite tempoväxlingar, halter, byten och volter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0