Avslappnad meditation

För Ella har tömkörningen verkligen blivit den där meditationen, där hon hittar lugnet. Min prinsessa är alltid full av energi och påhittig, men när jag tömkör så blir hon så avslappnad. Hon är ju avslappnad i ridningen med, men här blir det på ett annat sätt. Väldigt lugn i huvudet, vi kan göra halt på tömmen och hon skulle kunna stå där i en evighet. Vad gör jag för fel när jag sitter på, kan jag undra?!

Idag var det dags för tömkörning, jag hade lagt upp en solfjäder som hon fick trava över. Hon har blivit riktigt duktigt på det, söker sig neråt med huvudet och svingar fint i ryggen. Idag körde jag rätt intensivt med mycket övergångar och korta sträckor. Avslutningsvis gjorde vi Ellas numera favorit övning, skänkelvikningar på alla olika sätt och vis jag kan komma på. Hon är lätt som en fjäder i tömmen och bara svävar iväg. Fantastisk känsla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0