Traggla

Idag red jag ett väldigt bra pass med Ella. Vi var lite oense om hur vi skulle arbeta igenom halvhalterna. Red öppna på volter och gjorde långa uppsamlingar för att verkligen ha tid att känna efter när hon backar av och väntar. 

Väldigt givande och i slutet hittade vi faktiskt en helt okej trav i vänster varvet. Just nu är vänster trav varv inte lika lätt som de andra gångarterna och varven. Ella försöker att ställa upp men just nu får jag väldigt ofta kramper i vänstersidan och då är det svårt att påverka hennes innersida. Den behöver vara mjuk och följsam för att jag ska få ett bra stöd på yttertygeln. 

Vi kämpar på, min älskade häst. 

Det som är vår största framgång just nu är att hon kommer fram till mig i hagen och vill mysa. Det värmer, jag fick alltid jobba med att få in henne det första året. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0