På språng

Hela tisdagen har gått i ett, handlade fika imorse så fort affärerna öppnade. För att sedan följa med som resesällskap i lastbilen till syrran när hon skulle på återbesök med Izzie. Väl hemma därifrån var det bara att byta kläder och dra till jobbet. På jobbet cyklade vi nästan två mil i det fina vädret och på hemvägen går växlarna sönder, så vi cyklar olika svåra uppförsbackar på treans växel ca 6 km innan vi kom fram. Därefter var det dags för lite fotbollsspelande. Kan säga att svetten har lackat hela dagens jobb.

Åkte efter jobbet ut till mamma och pappa för ett ridpass tillsammans med bästa Ella. Påväg genom köket grabba jag en tomat, ups glömt att äta sen frukost. Mamma hade putsat Ella skinande blank, bästa mamma! Så jag kunde bara sadla och sen gå ut i ridhuset.

Ella hade fyrverkerier under hovarna, hon var riktigt het och på. Men, väldigt lyhörd. Kollade av övergångar och tempoväxlingar. Ella får en stor guldstjärna idag! Hon gav mig en fantastisk känsla. Nu har jag precis ätit upp kvällsmaten och klockan har slagit 23:00, dags att vila huvudet på kudden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0