Kurs med Nina

Igår var det tömkörningskurs som Nina Fox Stark höll i. Vi var 5 st som var med och fick visat för oss hur vi kan arbeta våra hästar och sedan fick vi prova själva. I mitt fall fick Nina helt fria tyglar att köra med Ella då jag inte kan gå helt ok än.

Ella var riktigt fin emellanåt när alla kroppsdelar var på rätt plats. I vänstervarv måste jag se till att få med bogpartiet till vänster för det vill gärna sticka till höger. I höger varv sticker gärna bogen till höger och då måste jag få upp dem även där till vänster. Ella gjorde riktigt bra ifrån sig i skänkelvikningarna och Nina kände på början till bakdelsvändningar ur det ska vi sen kunna göra piruetter?! Tur att Nina kan för jag har lite svårt att se det framför mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0