Nån dag

Min dröm är att någon gång i mitt liv rida piff och puff rörelser på min häst. Därför var det väldigt inspirerande att titta på olika ekipage de tre dagarna jag var hos Kristian. Insupa så mycket tips och trix som en svamp. Jag vill bli så bra som jag bara kan och då är det väldigt lärorikt att se sin egen tränare träna sina hästar. Jag lärde mig oerhört mycket på bara några dagar.

I helgen som var startade han en GP på sin häst i närheten, då passade vi på att åka och titta. Det var synd att vi missade hans framridning, det ger mig mer i nuläget än att se dem prestera inne på banan. Även om det är roligt att bevittna bra uppvisningsridning så är det framridningen jag vill lära mig. 

Det är inte lätt att temperera en nervig häst rätt inför start. Jag vill ha en häst som är cool i huvudet men elektrisk i sin kropp. Därför vill jag lära mig hur andra gör på framridningen. 

Kristian missade bytena i varannat. Så när han kom ut efter ritten red han bytena igen. Det ska jag ta med mig till starterna i helgen att om det blir stora missar gå in och göra om dem igen och avslutar på bästa sätt med sin häst. 

Nån dag......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0