Mot nya mål

Min coach tycker nu att jag börjar få en bra mental grund som jag kan börja bygga vidare på. Så nu tycker hon att vi ska börja utmana min mentala styrka och kliva ur utmaningarna ännu tryggare och starkare mentalt. Det skrämmer mig lite att börja ta ihjäl några hjärnspöken. Men jag vet även innerst inne att jag kommer komma ut starkare på andra sidan. 

Mycket av det handlar om minnen och bilder jag målat upp för mitt inre om hur jag tror att folk tänker eller kommer bemöta mig när jag visar mitt hela rätta jag. Detta ska jag börja bearbeta och jag har verkligen kommit en lång bit på rätt väg. Men det är trots det en bra bit kvar innan jag kommer se det som en styrka som jag kan dra nytta av för att hjälpa och kanske till och med inspirera andra. 

Jag vill inte bli sedd med andra ögon på grund av mitt funktionshinder men jag vill ändå att det ska finnas en förståelse hos dem som vet om det att jag ibland behöver framförallt mer tid eller ett annorlunda upplägg för att klara av vissa uppgifter minst lika bra som vilken annan människa. Detta blev ett väldigt tankspritt inlägg såhär en onsdagkväll. Vi ska iallafall ta itu med mina hjärnspöken som sedan ska utmynna i ett mål som ska utmanas i maj nästa år. 


Fortsättning följer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0