Miljöombyte

 
När vi var hos Sissi passade vi på att rida i fyra olika miljöer. Jag red fram henne inför programridningen i lilla ridhuset. Många andra hästar och hon skötte sig exemplariskt. Sedan gick vi ut till stora utebanan, där var det väldigt blött och nya hästar. Skrittade och travade en kort stund och sen red jag in på den uppställda utebanan. Där spände hon till ordentligt men jag red efter min plan och behöll mitt lugn och var metodisk.
 
Efter många småvolter, öppnor, skänkelvikningar så var hon tillbaka hos mig mellan min hand och skänkel. Då var det dags att kliva in och rida program i stora ridhuset. I förväg hade jag önskat om att ha 30 min på oss och verkligen få chans att rida igenom spänningarna. Det funkade riktigt bra och vi behövde faktiskt inte använda hela halvtimmen för efter några volter så lyssnade hon väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0