Superbra träning

Lösgörande, rörelser, avslappnad och byten gick hand i hand under dagens lektion. Hon travar helt magiskt nu, helt kär i Ella har jag blivit. Galoppen har ju redan tagit några steg upp på samlings skalan men idag hittade vi verkligen en fantastisk trav.  

Vi leker med bytena, här jobbar jag alldeles för mycket ska försöka tona ner mig. Hon är känslig och behöver inte stora hjälper men tydliga! 

Slutorna på diagonalen börjar lossna för oss nu. Det jag har svårt med är att känna när vi är rätt i rörelsen. Det känns alldeles för lätt. 

Vi har en riktigt bra övning som vi gör i skänkelvikning och sluta. Börjar i skänkelvikning och lägger sen åttvolt och fortsätter i sluta. Den fungerar riktigt bra för oss då vi får in ett fint flyt och känsla i en ny rörelse. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0