Msv B:2

Vårt stora mål för i år är att debutera Msv B:2. Så allt vi gjort sen flera månader tillbaka har varit små delmål för att kunna nå en högre nivå och våga debutera. 

Idag red jag "programmet" jag red allt som det ligger efter varandra. Gjorde inga mellangångarter, ingen ryggning, enbart halten och där bytena är gjorde vi enkla byten. Allt som ingår i detta program gör vi dagligen i en rund form där ryggen kommer i arbete och vi fokuserar på lösgörande. Det är övergångar, skritt till galopp och tvärtom, öppnor och slutor, vilket det här programmet är uppbyggt på. Jag fick en väldigt härlig känsla när vi kände oss igenom vägarna. Det här målet känns inte längre så långt bort. 


Det som inger en trygghet för mig inför vår debut är att jag har gjort den med Nanook. Jag vet att hästarna kan bli övertaggade när det introduceras nya grejer på tävling, vilket jag verkligen kommer ha överseende med Ella om det blir så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0