Dagen före tävling

Jag är nyförälskad i min fina häst. Imorse fick vi sällskap av min älskade syster på Alice när vi red ut. Ella skötte sig som alltid exemplariskt när man rider ut.

Plockade in henne vid två igen och sen in i transporten och iväg på programträning för Sissi. Fick en superhärlig känsla tillsammans med Ella idag, vi fann varandra direkt och allt bara klicka. Hon var riktigt fin. Red fram på volten, hittade kontakten på båda tyglarna och sen red jag ännu lite framåt i traven, gjorde lugna övergångar till skritt. Utifrån det red jag öppna längs långsidan, volt där jag växla upp tempot och sen samlade upp henne inför lång diagonal i skänkelvikning. 

Kom ihåg till mig själv, behålla lugnet, visa henne linjen, berätta för henne vilken rörelse. Sen bara njuta när hon svävar fram under mig. Jag får inte överrida när vi kommit in i rörelsen för då tror hon att jag vill något annat. 

I högergaloppen blir hon lätt lite överställd inåt, där kan jag tänka lite rakare så blir det väldigt bra. Fick rulla på åttvolter i galopp och verkligen få henne lugn i förvända. Funkade bra och när vi sen gick tillbaka till traven så var hon riktigt lösgjord och uppe i fronten. Wow vilken häst! 

vi red igenom Msv C och det gick bra. 


Min belöning efter dagens andra pass :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0