Dagens tävling

Nu har jag smällt dagens intryck och hunnit reflektera över starterna. Ella var så cool under förbredelserna hemma. Jag borde i efterhand ridit igenom henne mer noggrant hemma och där kunnat hämtat upp att hon låg på min vänsterskänkel. 

Det var det som orsakade problem till LB:2 klassen. Hon blev spänd inne på banan och istället för att kunna lirka in henne i en öppna runt vänsterskänkeln och därmed ge henne stöd så lade hon sig mot min skänkel och försvann från min yttersida. Då ser hon monster överallt utan för staketet. Jag tappade mitt tålamod och sade till henne men då lade hon istället ännu mer fokus på allt runt om. Besviken på min egna ridning var jag efter första ritten. 

Till andra framridningen var jag fortfarande lite små irriterad över ritten, lånade ett spö av Sissi och hjälpte henne på bogen när jag korrigerade med vänsterskänkeln. Jag släppte mer och mer första starten och sedan var vi tillbaka hos varandra igen. Inne på banan red jag i vänsteröppna längs hela fyrkanten och sedan red vi programmet. Hon spände till för några blommor fortfarande, men hon var med mig mer andra rundan. Vi höjde oss 8 % från första starten och spräckte 60 % sträcket för första gången tillsammans i La. 

Det blev en väldigt bra tävlingsdag med min prinsessa tillslut. Nästa gång innan jag går in på banan ska jag. ”Tänk endast, men ha kul” Vi ska kunna allt, om inte, ska vi inte starta. 

Jag har aldrig vunnit en klass. Trots det utbildade jag min fina fux till att starta Msv B. Vi ska tillsammans samla grymma rundor och utbilda oss för framtiden för att sedan klättra i klasserna. Alla är vi olika men det är min dröm. 

Igår blev jag besviken på mig själv, Malin poängterade att jag måste tycka att det är kul och att jag älskar dessa fantastiska djur. Jag får påminna mig själv att jag har en otroligt fin häst i min ägo.

Vi är vinnare utan en blågul rosett, jag känner mig som en vinnare varje gång jag sitter på min älskade häst.


Det är resan tillsammans med min fantastiska Ella som är det roligaste med att se tillbaka på vår utveckling. Det ska jag aldrig glömma. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0