Programträning i Vrånghult

Med ett sto så tränas ens tålamod varje sekund. Några saker har jag konstaterat idag. 

- Hon gillar inte att inte få komma ut i hagen direkt på morgonen. 
- Att stå still är överskattat när matte ska linda ben. 
- Kommer ha en kanon fin piaff när det är dags, tränat på stallgången idag. 
- Hon vill inte gå på transporten som annars är lekande lätt när hon inte får komma ut i hagen på morgonen. 

Underbara djur! 


Väl med hästen i släpet så bar det iväg mot Åtvidabergs ridklubb för genomridning av Lb:2. 

Det positiva idag var att hon lyssnade på mig, hon fokuserade till största del på rätt saker. Vår galoppdel idag var den bästa vi gjort på bortaplan i det här programmet. Inga byten och hon väntade på mig. Det som var mindre bra var travdelen där hon var något spänd och inte ville ställa igenom sig i bålen till vänster och spänna av. I skrittmomenten fick vi några taktmissar och alla halter blev katastrof. 


Vi kan bättre för det har vi redan bevisat, men skönt att veta vart man ligger i dagsläget och att det stämmer med min egen känsla. Nu tränar vi på mot nya höjder. Det jag är mest nöjd med är att hon ändå var så lugn som hon var trots att vi bara varit igång ordentligt i två veckor och inte varit hemifrån på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0