Lektionen

Idag var vi iväg till Liljas anläggning i Gottlösa. Det var första gången jag red för Sissi och det kändes riktigt bra. 

Samma upplägg på lektionen som för Kristian och det är viktigt för mig att det är snarlikt. Vi började med att hitta spårningen på böjt respektive rakt spår. Det är svårt, men som vanligt så är det lättaste sättet att hitta henne att rida små volter.

När vi sedan red öppna så fick jag ta hjälp av en 10 m volt så vi kommer in rätt i öppnan. Red sedan långa och korta diagonaler i skänkelvikning. Här måste jag tänka på yttersidan undan för höger skänkel och att vara mer aktiv med vänsterskänkeln i motsatta skänkelvikningen.

Red den förvända galoppen som den ligger i La:3, red mycket med förhållning på gamla innertygeln och upprepade tills hon förstod vad övningen gick ut på och först då bytte vi varv, varje gång övningen var slutförd så gjorde vi halt och berömde. Det fungerade väldigt bra på Ella! 

Jag fick tillslut rida igenom programmet. Jag kan hålla igen i mellangångarterna och måste tänka på att tillrättavisa henne när hon lägger sig mot min vänsterskänkel.

Annars är det bara att tuta och köra. Film kommer upp när jag har tid att klippa ihop den. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0