Tävlingsdagen

Ella fortsätter att förvåna mig, jag hade räknat med att Ella skulle leva om under knoppning och borstning. Men hon njöt för fulla muggar och älskade att ha fyra personer runt om sig som pysslade med henne, hon stod och sov i stallgången. Känns väldigt bra inför kommande tävlingar.
 
Väl på tävlingsplatsen så bestämde jag mig för att rida fram ute, mer plats och färre hästar. Efter ett tag började det regna men inget som Ella brydde sig om. Hon var faktiskt rätt så avslappnad på framridningen. Men där hon gjorde störst intryck på mig var inne på banan, hon tittade inte på något och ville inte hitta på egna linjer. Kan inte vara annat än nöjd med henne. Dessutom kunde det inte gått annat än bra med superbra grooming hjälp från Malin, Moa och syrran. Hade även ett härligt gäng med människor som kom och hejjade på oss, väldigt roligt.
 
Nanook och andra sidan är ju för härlig, lever rövare tills han får komma in på banan och visa upp sig, från att man börjar knoppa på hemmaplan så är han ett charmigt monster. Tyvärr så har jag känt de sista två veckorna att programet varit för lätt för oss, han vill ha utmaningar. Vilket visade sig i prorgrammet där han tog saken i egna händer och lade in galopp i travdelen och även lite byten i galoppdelen. Kan inte annat än att skratta åt honom, visst det är surt och jag hade förväntningar, men men. Vi hade roligt och det är viktigast.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0