Clearound gånger två

Igår och idag tränade vi på att tävla i två olika ridhus. Mjölby och Mantorp stod på agendan och programmen var LB:2 och LB:1.
 
Hon var så fantastisk Ella, cool när vi lastade ut. Det vi behöver träna på är framförallt framridningsdelen. Där blir hon spänd och stänger av när hon möter nya hästar. Så en framridning på 50 min passade perfekt. Idag blev det dock lite annat som påverkade. Jag kunde till en början inte rida fram i hela ridhuset och sen när det var knappt 20 min kvar kunde jag nyttja hela ridhuset och då kom det in fler hästar. Vi gick sedan in på collecting ring där det var solkatter, galna hästar och en skällande hund.
 
Kort och gott så behöver vi 50 min att rida fram och komma in i vår arbetsbubbla för då går det galant. Sen behöver jag rida fler program för att kunna utvärdera hur lång jämfört med kort bana passar oss bäst. Men efter den här helgens två starter känns lång bana bäst. Dock är det många olika detaljer som påverkar helheten.
 
Nu kan det bara gå bättre!
 
LB:1 48 %
 
LB:2 63%

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0