Ella och min målbild 2015

Idag 3 nov har vi skissat på målen för 1 år framöver. Utgångspunkten ser ut som följande. Hon är ej riktigt stadig i sin form i dagsläget, hon har inte styrkan och balansen än att gå i form i övergångar mellan gångarterna. Hon har lätt för sig i skolorna, inget direkt mellanläge i gångarterna, gärna fullt fräs framåt eller väldigt samlat. Hon kan inte förvänd galopp. I tävlingsdebuten fick vi 57 % i LB:1.
 
Så för att nå våra mål för hösten 2015 så ska jag förbättra min sits och min inverkan i min ridning. En sak som jag är nöjd med är mitt tålamod. För Ellas del måste vi bygga upp en stadig förvänd galopp, hon ska lyssna på mig när jag vill att hon ska vänta i alla gångarter, jobba mot en stadig form. Ellas bästa egenskaper är henne intelligens och hennes omättliga energi. Mentalt behöver jag jobba vidare med att tro på mig själv och lära mig att hantera människors avundsjuka så det inte gnager och äter upp en. För det mår ingen bra av. En sak som jag är nöjd med är min utveckling med min självkänsla. Min egen fysik behöver jag fortsätta att jobba med, framföralt min finmotorik i hand och ben. Självklart behöver jag arbeta vidare med min styrka och kondition. Min kondition har blivit bättre och jag orkar springa längre så jag är nöjd med att jag håller igång min egen träning.
 
Okej, tillslut. Vårt mål för november 2015 är att ha ridit två Msv C starter på minst 62 % och mitt prestationsmål är att rida på 70 %. Mitt känslomål är att bara njuta av min fina häst och att hon lär sig att slappna av i tävlingssammanhang. Jag vill placera mig den tävlingen vi rider på 70 %. Så vårt mål är att 2015 kvala till Msv B.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0