Träningshelgen

Har nu smält intrycken och känslorna från helgens träningspass. I lördags fastna jag lite i mina förhållningar som resulterade i att han släppte kontakten med min hand. Vilket gör att han blir svår att påverka. Jag var väldigt missnöjd när jag var klar men såhär i efterhand när jag hunnit reflektera lite. Så hittade jag emellanåt en tydlig takt i alla gångarter där jag sedan kunde reglera tempot. 

Jag måste aktivera honom i samlingen så att takten och energin är densamma som i det högre tempot så det inte bara blir fart. Med aktiveringen måste jag även vara aktiv med halvhalterna så han inte blir lång för då tappar jag energin direkt i samlingen. 

Om jag tappar honom i samlingen ska jag antingen göra snabba korta skritt övergångar eller växla upp tempot för att hitta energin igen. 

Igår så tränade vi på linjerna i Msv C och här försöker jag fortfarande att rädda situationen. Här måste jag aktivera honom genom rörelsen och inte bara styra in honom i uppgiften och sedan bara släppa kontrollen. Hittade en riktigt härlig känsla tillslut! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0