Debut i Msv C

Nu är debuten gjord med bravur. Han reds hemma för Mette innan vi knoppade och åkte mot Mjölby. Hemma var han pigg och taggad, hoppades på att han skulle vara lite tröttare när vi anlände till Mjölby men icke. Han var om inte ännu mer på tårna. Väl inne på banan lyssnade han på varenda liten signal. Jag börjar med att rida fel väg när jag ska ut från medellinjen, väl inne i galopprogrammet glömmer jag bort de enkla bytena. Två felridningar och sen ett galoppomslag i ökningen i galoppen drog ner procenten rejält. Men en debut ska väl märkas och jag var så himla nöjd efteråt.
 
 
 
Väl när resultatet kommer kan jag inte tro det, vi red ihop 63,7 % och har nu ett kval klart till Msv B och dessutom har vi nått målet för året på första tävlingen. Min häst är helt fantastisk! 
 
 
Igår när det var träning för Mette igen gav hon mig en utmaning, jag ska till nästa träning om fem veckor lärt Nanook rena flygande byten. Hjälp! Tur att jag snart ska träna två dagar för Julia och tre dagar för Emelie så jag kan få rådgivning och stöttning, jag har aldrig lärt en häst att byta och vågar inte leka med det för är rädd att jag ska förstöra någonting annat.
 
 
 
Jag är så himla tacksam mot min fina häst att han är så samarbetsvillig och att vi börjar nosa på klasser jag aldrig i mitt liv varit i närheten av förut. Det är så himla roligt! Det trodde jag aldrig att jag skulle kunna klara av att få en äldre western grabb att gå så här fint i sina äldre dagar. Bra självkänsla boost. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Snyggt! Superbra jobbat! :)

Svar: Tack :)
Dressyrryttare

2014-04-08 @ 07:39:34
URL: http://lindabj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0